Nyt online magasin får positiv respons

26-05-2010
I uge 20 lancerede IVA sit nye online magasin, Reflect. Insight DB har snakket med Bodil Christensen, som har spillet en vigtig rolle i magasinets udvikling.


Hvad var idéen med oprettelsen af det nye online magasin?
Man kan sige, at vi gerne ville formidle på en mere levende måde, ikke kun med video, men også med alle de andre digitale muligheder, der er på en hjemmeside. Vi er jo vant til at skrive om alting. I magasinet har vi truffet en række digitale valg, hvor fokus også er på oplevelse, billeder og små fokuserede oversigter.

Hvad har været den største udfordring for dig i forbindelse med udarbejdelsen af magasinet?
At vi et kvarter før magasinet skulle gå i luften ændrede navn på både institution og uddannelse! Så traf vi en hurtig beslutning, og valgte at gå det hele igennem en gang til med det nye navn, for egentlig var det jo ret fantastisk, at vi kunne lancere det hele på én gang.

Hvad har været det sjoveste?
Det har helt klart været den kreative proces og sammenhængen mellem at sidde at snakke om, hvilken historie, vi gerne vil fortælle og så, at det bliver til en film i den anden ende. Hvordan visualiserer man lige, at tværfaglige informationsspecialister skaber forbindelser mellem information og viden og bringer viden og kultur i spil overalt i samfundet… Det er selvfølgelig de kreative folk i Heyday, der har drevet denne proces med masser af ping pong frem og tilbage.

Det er også sjovt, at arbejde sammen med så mange på én gang - både i og udenfor IVA. Hvis der lige kunne blive plads, vil jeg gerne takke kolleger, studievejledere og alle dem, der har stillet op med jobprofiler!

Hvilken respons har du oplevet indtil videre?
Jeg har altid lidt kriller i maven, når vi søsætter et så stort projekt, og så er det jo bare helt fantastisk, at reaktionerne har været overvældende positive. Jeg har lige fået friske tal, der viser, at der indtil videre har været 970 inde og se magasinet, og vi har fået mange ind via vores FaceBook annoncer.

Vi skal jo gerne ramme målgruppen samtidig med, at både institutionen og de færdiguddannede kan se sig selv i det billede, vi fremstiller af uddannelsen og branchen. Men selv min 17-årige papsøn, der bestemt ikke kan forstå, det kan være sjovt at arbejde på et bibliotek, har nikket anerkendende :)


Tag et kig på Reflect Magazine.