IVA får branding-pris

16-03-2011
Hjemmesiden Rebrand.com har netop uddelt "The 2011 REBRAND 100 Global Awards". En af priserne gik til brandingbureauet Make for IVA’s nye logo.


Fra venstre: Hans Chan, Kristoffer Gudbrand og Morten Brudholm

Rebrand.com uddeler årligt priser til organisationer, som har haft succes med at brande sig selv på en ny måde. I år er IVA på vinderlisten under kategorien ”distinction” med en bred beskrivelse af institutionens udfordring, strategi og resultater samt en billedserie, der sammenligner det gamle brand med det nye.

Det er brandingbureauet Make, der sammen med IVA har skabt et effektivt nyt brand til institutionen. Den ene af firmaets grundlæggere, Morten Brudholm, der har fungeret som Strategic Director, fortæller om udfordringerne i projektet: "Der har været flere. Men den største må have været at finde en anden måde at italesætte "bibliotek". At udvide horisonten, konteksten og selvforståelsen uden at miste men styrke IVA’s position. Spændingsfeltet mellem informationsvidenskaben og kulturformidlingen krævede også lidt ofre, og der blev bygget en del broer, før vi fik skabt en farbar forbindelse."

Det nye brand inkluderer blandt andet et logo, som hele tiden kan ændre sit udtryk. Morten Brudholm siger om grundene til dette: "Det IVA uddanner til og forsker i er i konstant forandring. På den måde kan identiteten fungere som lokomotiv til forandring ved at minde IVA – og ikke mindst dets omgivelser – om det nødvendige i foranderligheden." 

Læs mere på Rebrand’s egen hjemmeside.


Af Helle Saabye


Det IVA uddanner til og forsker i er i konstant forandring. På den måde kan identiteten fungere som lokomotiv til forandring ved at minde IVA – og ikke mindst dets omgivelser – om det nødvendige i foranderligheden.

Morten Brudholm

#IVA Rebrand int